معرفی بهترین رمان های جهان

1446 1399/04/30

اگر قصد رفتن به کتابفروشی را داشته باشید، حتماً در مرحله‌ی خرید کتاب، به‌خصوص کتاب‌های خارجی سؤال‌های بسیاری برایتان پیش آمده است: چه کتابی بخرم؟ از چه نویسنده‌ای؟ چه کتاب‌هایی ارزش مطالعه دارند و اصلاً آثار مهم ادبیات انگلیسی زبان کدام‌ها هستند؟ داوران مجله‌ی تایم ۱۰۰ رمان برتر جهان را از میان کتاب‌های انگلیسی زبان که در سال‌های ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ منتشر شده‌اند انتخاب و منتشر کرده‌اند. این فهرست می‌تواند برای شما مفید باشد. چرا که آن‌ها کتاب‌های کمتر شناخته شده را هم در نظر گرفته‌اند. متاسفانه بخشی از کتاب‌های این لیست به زبان فارسی تاکنون ترجمه نشده‌اند. نکته مهم دیگر درباره این لیست این است که کتاب‌ها بدون هیچ اولویت و امتیازی در این لیست قرار گرفته‌اند.

در این یادداشت ۱۰۰ رمان برتر جهان به انتخاب مجله تایم  را معرفی کرده‌ایم.  با بهترین رمان های جهان آشنا شوید.

 قلعه‌ی حیوانات اثر جرج اورول

قلعه حیوانات

داستان درباره‌ی گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود اداره‌ی مزرعه را به‌دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه‌ی خود برقرار سازند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به‌دست دارند، ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند.

 

 

تبصره‌ی ۲۲ اثر جوزف هلر

تبصره ۲۲

رمانی است به‌سبک کمدی سیاه که داستان آن از دیدگاه افراد مختلف با زمانی گذرا بیان شده‌است. وقایع این رمان مربوط به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ جنگ جهانی دوم می‌باشد و دیدگاه انتقادی به عملیات‌های بروکراتیک دارد.

 

بربادرفته اثر مارگارت میچل

بربادرفته

 

مارگارت میچل برای این رمانِ عاشقانه‌ی بی‌نظیر جایزه‌ی ادبی نوبل سال ۱۹۳۷ را دریافت نمود. ویکتور فلمینگ نیز برمبنای آن فیلمی ساخت که در سراسر جهان رکورد فروش را شکست.

 

ناطوردشت اثر جروم دیوید سلینجر

ناطوردشت

 

شخصیت اصلی رمان، هولدن کالفیلد، نوجوانی ۱۷ ساله‌ است. او در جایی شبیه مرکز توانبخشی یا مرکز درمانی و یا چیزی شبیه به این است که قصد دارد چند روز از زندگی مزخرفش را در کریسمس پارسال برای روانکاو خود تعریف کند.